Das mit den Langzeitschäden sehe ich auch so

Amos, Donnerstag, 13.08.2020, 13:21 (vor 1366 Tagen) @ Zürichsee4163 Views
bearbeitet von Amos, Donnerstag, 13.08.2020, 13:52

Hallo Zürichsee,

das mit den Langzeitschäden sehe ich auch so. Das kann man zu diesem frühen Zeitpunkt noch nicht abschätzen.
Im besten Fall, bleibt dann vielen Infizierten nur eine harmlose unerklärbare Pupillendifferenz, aber wenn es schlecht läuft, droht eine L-Dopa Störung.

https://faseb.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1096/fj.202001025

Ich denke nach einem Jahr wissen wir mehr, weil es bis dahin erste Auswertungen gibt, welche neurologischen Beschwerden die Infizierten bekommen.

Was jedoch auch passiert sein kann, ist, dass für die beschriebenen neurologischen Auffälligkeit ein anderes Virus verantwortlich sein kann:

On day 2, fluoroscopy-guided lumbar puncture was performed and obtained 12 mL of initially clear then bloody fluid. Cerebrospinal fluid (CSF) analysis showed glucose of 109 mg/dL (normal 40−70 mg/dL), protein of 250 mg/dL (normal 12−60 mg/dL), RBC of 231/mm3 and WBC of 42/mm3 with 62% lymphocytes and 4% monocytes consistent with aseptic meningitis. Opening pressure could not be measured due to slow flow of CSF. Infectious workup of the CSF resulted negative for varicella zoster virus PCR, herpes simplex virus 1 and 2 PCR, enterovirus/echovirus PCR, syphilis testing with VDRL and cryptococcal antigen. SARS-CoV-2 testing could not be performed on the CSF sample because our facility did not have the requisite validation to perform such a test. MRI brain could not be performed due to hospital policy to minimize unnecessary exposures to COVID-19 disease.

Serum inflammatory markers on admission showed elevated C-reactive protein (23.0 mg/L), erythrocyte sedimentation rate (34 mm/hr), and D-dimer (0.51 μg/mL) but normal ferritin (125.3 ng/mL), lactate dehydrogenase (267 U/L) and interleukin-6 levels (<5 pg/mL). Blood and CSF cultures finalized negative on day 5. Vancomycin was discontinued after two days. Ceftriaxone was continued for streptococcal pharyngitis and acyclovir for possible herpes simplex encephalitis. By day four, her mental status markedly improved and she was extubated. She was discharged home on day nine to complete ten days of anti-infective therapy (PO penicillin V and PO valacyclovir).

Viele Grüße
amos


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