Zwei Sachfragen zum Thema

Susanoo, Freitag, 20.03.2020, 02:19 (vor 1516 Tagen) @ DarkStar1994 Views
bearbeitet von Susanoo, Freitag, 20.03.2020, 02:30

Ich beziehe mich auf folgenden Leitartikel aus dem Journal of Thoracic Oncology:

Editorial: Coronaviruses: Facts, Myths and Hypotheses. (pdf)

Hervorhebungen von mir:


However, fibroblastic plugs have formed albeit focally, even in this early phase of the disease. These findings indicate that there is progressive consolidation of the lung, which is ultimately the cause of respiratory failure and death. Lung consolidation is not caused by the accumulation of granulocytes and fibrin, but rather by intra-alveolar organization and fibrosis. Therefore, since the respiratory surface of the lung is obliterated, these patients can no longer respond to intubation and oxygen therapy: this is why they die. From this important report1, we learn that the virus can establish infection in the lungs where it produces tissue injury well before producing symptoms, including dry cough and fever that occur later on. At this early stage, the only clue of SARS CoV-2 infection is imaging showing ground glass opacities in the periphery of the lung. These imaging findings are of particular relevance to identify infected individuals, in light of the evidence for viral spreading by asymptomatic patients including by individuals which may test PCR-negative for SARS CoV-2 in the upper respiratory tract11. Therefore, presently, any patient with round glass opacities in the lungs should undergo SARS CoV-2 testing.
...
Often, the first symptom is a dry cough. Most patients recover. However, some experience disease progression and their lungs contain large areas of consolidations, at which point there is severe loss of function leading to respiratory failure.

Auf deutsch kurz zusammengefasst:
Durch die Erkrankung kommt es in der Lunge zu einer Fibrose, welche die respiratorische Oberfläche der Lunge zerstört. Aufgrund dessen sterben die Erkrankten. Die Gewebeschäden in der Lunge fangen bereits in der präsymptomatischen Phase an, d.h. vor dem Husten und Fieber.

Ähnliches zur Fibrose ist bei SARS/MERS bekannt: siehe hier.

Frage 1:
Möchten diejenigen, die die schnelle 'Durchseuchung' in der Bevölkerung präferieren, mit einer geschädigten Lunge nach Erkrankung leben?
Sollte man nicht sehr vorsichtig sein und sich aktuell möglichst nicht infizieren, da man nur sehr wenig über Verlauf, Folgen, Spätfolgen der Erkrankung kennt?


Frage 2:
In Nord-Italien sind aktuell die Kliniken überlastet. Man kann aus Bergamo über Twitter Videos von aufgereihten und bereits geschlossenen Särgen in Kirchen sehen. Leute verabschieden sich hier von den Angehörigen.

Warum ist dies nicht auch in den letzten Jahren zur 'Influenzazeit' in Italien so gewesen? Wieso waren die Kliniken die letzten Jahre nicht überlastet? Ist 2020 eine Art Massenwahn ausgebrochen und man hat sich zum kollektiven gemeinsamen und gleichzeitigen sterben verabredet?


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